گزارش بذرپاش از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت روحانی-راهبرد معاصر
خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است

گزارش بذرپاش از اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت روحانی

گزارش دیوان محاسبات از اجرای قانون بودجه سال 1400 در 6 ماه نخست امسال منتشر شد و عضو هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه روسای کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه با بذرپاش رئیس دیوان محاسبات را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 15
کد خبر: ۱۰۹۸۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه مشترک امروز روسای کمیسیون‌ها با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت:این جلسه با ریاست آقای قالیباف و با حضور رئیس دیوان محاسبات برگزار و در این جلسه مسئولان دیوان گزارشی درباره عملکرد 6 ماهه اول سال از اجرای بودجه به اعضا ارائه دادند.

 

وی با بیان اینکه در این گزارش مطرح شد که بخشی از احکام بودجه در 3 ماه اول سال که مربوط به دولت قبل بوده و همچنین در دولت بعدی آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است، گفت:طبق گزارش از 410 حکم بودجه سال 1400 و در بین 3700 دستگاه اجرایی، تنها 82 حکم یعنی حدود 20 درصد به طور کامل اجرا شده است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:238 حکم یعنی 58 درصد به طور ناقص اجرا شده و بالغ بر 100 حکم به طور کلی اجرا نشده که حدود 22 درصد می‌شود. همچنین یک دوم آیین‌نامه‌های اجرایی نیز تهیه نشده که این آمار خوبی نیست.

 

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: این آمار نشان دهنده این است که برخی از مسئولان اجرایی توجه کافی و لازم را به اجرای قانون ندارند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس احکامی که مربوط به حوزه آنها می شود که اجرایی نشده و یا ناقص اجرا شده را بررسی کنند و در قالب تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی پارلمان گزارش آن را به مجلس دهند.

 

نماینده شاهین‌شهر به تقویت رویکرد نظارتی مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: قرائت و رسیدگی به این گزارشات در روزهای سه شنبه برای اثر بخشی بیشتر در دستور جلسه علنی قرار می‌گیرد./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده